یک وب سایت ایده آل، ایده آل نیست اگر بازدید کننده ای نداشته باشد. بهینه سازی برای موتورهای جستجو یکی از باید های هر وب سایت می باشد. بهینه سازی برای موتورهای جستجو یک فرآیند مداوم و سخت برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده می باشد در ادامه این مطلب مواردی را خواهید آموخت که شما را در این فرآیند کمک می نماید:

وب لینک های بازگشتی: موتورهای جستجو معمولا وب لینک های بازگشتی را به عنوان یک فاکتور مهم در تشخیص جایگاه یک وب سایت در نظر می گیرند. بدین منظور باید سعی نمایید که دیگر وب سایتها، به لینکهایی را از وب سایت شما اشاره نمایند؛ و چه بهتر که این وب سایتها از درجه اهمیت قابل توجهی برخوردار باشند.

 

دیده شدن در وب

بدین منظور سعی نمایید تا مطالبی از وب سایت خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. نکته دیگری که در این بین باید مورد توجه قرار گیرد، اینست که شبکه اجتماعی مطلوبی را مورد هدف قرار دهید که هم بازدید کننده مطلوبی داشته باشد و هم اینکه در راستای سیاستهای کاری شما قرار گیرد. مثلا اگر شما یک بنگاه کاریابی هستید، چه شبکه ای بهتر از Linkedin که دقیقا به همین منظور راه اندازی شده است.
ساختن وب لینکهای بازگشتی همیشه کار راحتی نبوده و در بسیاری از موارد از دسترس ما خارج می باشد. نکات زیر را در این خصوص باید در نظر گرفت:

مطالبی ارزشمند، آموزشی و سرگرم کننده ایجاد کنید. اگر بازدیدکنندگان مطالب شما را دوست داشته باشند، به طور طبیعی آنها را منتشر خواهند کرد.
وب سایت خود را در دایرکتوری های آنلاین ثبت نمایید. این آسانترین نقطه برای معرفی سایت شما در شبکه اینترنت می باشد. هرگز دایرکتوری های تخصصی را فراموش نکنید!
برای تبادل لینک با دیگر وب سایتها تحقیق کنید، اما قبل از تبادل، از اهمیت و جایگاه آن وبسایت مطمئن شوید.