شبکه اجتماعی فیس بوک با بیش از یک میلیارد کاربر در سراسر جهان پرطرفدارترین شبکه اجتماعی در حال حاضر می باشد. چنین پتانسیل عظیمی را نباید نادیده گرفت. مطابق آمارها حدود 41% از فعالیتهای اقتصادی B2B و 62% از فعالیتهای B2C، توانسته اند مشتریانی را از طریق فیس بوک بدست آورند.

 

بازاریابی آنلاین در فیس بوک

 

با توجه به این مهم 10 نکته زیر می تواند به شما در بازاریابی آنلاین از طریق فیس بوک کمک کند.

  1. برای فعالیت اقتصادی خود یک صفحه ایجاد کنید و نه یک پروفایل: برای استفاده حداکثری از امکانات فیس بوک در معرفی برند خود یک صفحه ایجاد کنید و نه یک پروفایل شخصی. ساختن یک صفحه آسان است، با استفاده از این لینک، صفحه تجاری خود را ایجاد نمایید. اگر برای فعالیت تجاری خود پروفایلی ایجاد کرده اید می توانید با استفاده از ابزاری که فیس بوک بدین منظور قرار داده آن را به یک صفحه تبدیل نمایید.
  2. آدرس ویژه خود را ایجاد نمایید: پس از ساخت صفحه می توانید آدرس اختصاصی برای آن ایجاد نمایید. برای مثال این آدرس به شکل https://www.facebook.com/novinidea خواهد بود. برای انتخاب نام صفحه می توانید از نام شرکت یا برند خود استفاده کنید. در انتخاب نام دقت کنید زیرا حداکثر یکبار امکان تغییر آن را دارید.
  3. تصویر رویه: فیس بوک به شما این امکان را می دهد تا یک تصویر رویه به صفحه خود بیفزایید. ابعاد این تصویر 315*851 پیکسل می باشد. در انتخاب این تصویر کمی خلاق باشید!

    زیرا نخستین چیزی است که در صفحه شما به چشم می آید.

    در نظر داشته باشید مطابق سیاست فیس بوک شما نمی توانید موارد زیر را در تصویر رویه خود قرار دهید:

    -اطلاعات مربوط به قیمت و تخفیف و ...
    - اطلاعات تماس شرکت
    - مواردی که مشتری را ترغیب به انجام اقداماتی می کند مانند: "اینجا را کلیک نمایید"، "به دوستان خود بگویید"، "فایل را از اینجا دریافت کنید" و ... (معادل انگلیسی این عبارات Calls to Action می باشد، اما معادل فارسی آن را نمی دانم!)

  4. انتشار دائمی مطالب: صفحات تجاری خود را با محتوی محبوب کنید. مطالب وب سایت یا وبلاگ و یا هر مطلبی که برای فعالیت شما مناسب است، میتواند در جذب مخاطبان مفید باشد (در اصل همین مطالب هستند که مخاطبان را به سمت شما سوق می دهند).
  5. اطلاعات متا؛ حتما کامل شود: اطلاعات متای نوشته های وب سایت یا Meta Description علاوه بر اینکه در بهینه سازی وب سایت تاثیرگذار است، در شبکه های اجتماعی در زیر لینک مطالب منتشر می شود و خلاصه ای از مطالب آن نوشته را در اختیار خوانندگان قرار می دهد.
  6. برجسته سازی مطالب: با استفاده از ابزار Pin to Top می توانید مطالب ویژه ای را به مدت 7 روز برجسته سازی کنید.
  7. ایجاد ارتباط با سایر شبکه های اجتماعی: می توانید صفحه فیس بوک خود را به ابزارهایی چون Youtube، Google+، Flicker و Slideshare متصل نمایید تا از امکانات بیشتری برای بروز رسانی صفحه فیس بوک خود بهره ببرید.
  8. از ابزار سوال و نظرسنجی استفاده نمایید: با استفاده از ابزار نظر سنجی و سوال می توانید مخاطبان بیشتری را به سمت صفحه خود سوق دهید.
  9. سایر افراد و صفحات را در نوشته های خود تگ کنید: شما می توانید با تگ کردن سایر افراد و صفحات، توجه بیشتری را به صفحه خود جلب نمایید. با تگ کردن سایرین، دوستان آنها هم مطالب شما را می بینند و عملا آن پست گسترش بیشتری خواهد یافت.

    در نظر داشته باشید از تگ کردن بیمورد و افراد ناشناس خودداری کنید، زیرا با آزار سایرین آنها را از خود دور می کنید.

  10. از ابزار insight استفاده نمایید.

    insight ابزار آمارگیری داخلی فیس بوک است که آماری از حضور شما در فیس بوک را در اختیارتان قرار می دهد. تعداد لینکهای منتشر شده، تعداد لایکها و ... آماری است که در برنامه ریزی بهتر برای استفاده از فیس بوک به شما کمک می کند.