آقای ایمان شکر در مقاله ای در وب سایت ourmarketing.ir مقاله‌ای مفید را با عنوان "بازاریابی اجازه‌ای" منتشر کرده اند که توصیفی است از آنچه در بازاریابی آنلاین تحت عنوان Lead Generation معرفی می شود. درباره Lead Generation بعد به تفصیل صحبت می کنیم، اما قبل از آن مقاله این دوست عزیز را مطالعه کنید که به تفصیل درباره این گام در بازاریابی، توضیحات مفیدی را ارائه کرده اند.

این مطلب می تواند برای بسیاری از شرکتهای ایرانی که تخصص خاصی در ارسال ایمیلهای اسپم و بی هدف دارند و هزینه و وقت خودشان و همجنین وقت مخاطبانشان را به هدر می دهند، مفید باشد! بخوانید تا اسپمر نباشید!

 

بازاریابی اجازه ای یا بازاریابی با مجوز ( Permission Marketing )، برای افراد زیادی ناشناخته است و نوعی از بازاریابی است که شما از مشتری برای ارتباط های بعدی از او اجازه میگیرید و این به این معنی است که شما قانونمندانه پیام های بازاریابی را به آنها می رسانید . در این مطلب به توضیح بازاریابی اجازه ای و بیان مزایای آن می پردازیم .

در این نوع بازاریابی پیام ما به افرادی می رسد که آنها خودشان ابراز تمایل برای دریافت پیام های ما را کرده اند و قسمت عمده ای از آنها مخاطبان بازار و شرکت ما هستند . اجازه دهید دیدی دقیق تر نسبت به بازاریابی اجازه ای داشته باشیم .

بازاریابی اجازه‌ای چیست ؟

بازاریابی اجازه ای یا بازاریابی با مجوز ، زمانی است که شما از مشتری برای ارتباط های بعدی از او اجازه میگیرید و این به این معنی است که شما قانونمندانه پیام های بازاریابی را به آنها می رسانید. اجازه آنها می تواند از راه های گوناگونی گرفته شود. به عنوان مثال از آنها بخواهید که با عضویت در وب سایت شما ، به شما ملحق شوند و تمایل خودشان را نشان دهند. زمانی که افراد اجازه خود را بیان کردند ، شما می توانید پیام های بازاریابی را به آنها ارسال کنید. مانند پیشنهادات خرید ، اخبار جدید شرکت و یا خود و تجارت خود. در این نوع بازاریابی آنها می توانند هر زمان که خواستند دیگر پیام های شما را دریافت نکنند مانند لغو عضویت یا Unsubscribe کردن در ایمیل ها .

 

مزایای بازاریابی اجازه ای

ویژگی اصلی بازاریابی اجازه‌ای، این است که افراد انتظار شنیدن پیام ها را از شما دارند که به این ترتیب سود مستقیمی را روانه شرکت یا تجارت خود می کنید. مزایایی مانند :

  • هدف قرار دادن دقیق تر بازار و افزایش فروش
  • قابلیت استفاده از روش های کم هزینه مانند ارسال ایمیل یا ایمیل مارکتینگ
  • آزمودن آسان و قابلیت ردگیری پیام های بازاریابی
  • افزایش زمان مفید کاربران و هدر ندادن وقت آنها
  • افزایش شانس فروش اضافی علاوه بر فروش اصلی
  • نرخ تبدیل بالای بازدیدکننده به مشتری

حدود 50% از افرادی که به شما اجازه دریافت پیام ها را میدهند ، در ابتدا از شما خرید نمیکنند ولی بعد از گذشت زمانی آنها از شما خرید می کنند . به این معنی که شما می توانید به وسیله بازاریابی اجازه‌ای ، مشتریان خود را دو برابر کنید .

 

مزایای بازاریابی اجازه‌ای برای مخاطبان

ذخیره کردن و هدر ندادن وقت مشتری از هر چیزی در بازاریابی مهم تر است . هیچگاه نباید برای اون مشکل کمبود زمان را بوجود آوریم و برعکس هر گاه سعی کنیم برای مسائل او راه حل هایی را ارائه دهیم که با زمان کم به نتایج مطلوبی برسد می توانیم رضایتمندی زیادی را کسب کنیم. در بازاریابی اجازه ای به این دلیل که مخاطب خودش، تمایل به دریافت پیام های ما دارد پس می توانیم اطمینان بیشتری داشته باشیم که زمان او را تلف نمی کنیم. در زیر مزایای این نوع بازار یابی را می توانیم ببینیم :

  • دریافت پیام های جالب و مفید
  • دریافت اخبار محصولات جدید مرتبط با شغل آنها
  • هدر نرفتن وقت آنها با خواندن پیام ها
  • صرفه جویی در هزینه ها با دریافت پیشنهاد های ویژه فروش

ترکیب این دو مزایا هم برای مشتری و هم برای فرد بازاریاب، به این معنی است که بازاریابی اجازه ای موثر ترین شیوه و همچنین به صرفه ترین از لحاظ هزینه است. هر شرکتی و تجارتی باید از این نوع بازاریابی چه در کوتاه مدت و چه در بلند مدت، برای افزایش فروش و بازگشت سرمایه استفاده کند.

ایمان شکر

وب سایت ourmarketing.ir