کارآفرینان دیگر نمی توانند تنها بر بیلبوردها و بازاریابی به شیوه سنتی تکیه کنند. در دنیای جدید، بازاریابی آنلاین به عنوان یک امر الزام آور، جزو مهمی از برنامه بازاریابی هر شرکت می باشد. فعالیتهای روزمره و تجاری، بر دسترسی به اینترنت از طریق دستگاههای موبایل و انجام خرده خرید ها در کوتاهترین زمان متمرکز شده است.

 

بازاریابی آنلاین

 

با توجه به اینکه مدت زمان تاثیر گزاری بر مخاطبان کوتاه است و دائما در حال کمتر شدن است، یک طرح دقیق در بازاریابی آنلاین می تواند، مرز موفقیت و یا شکست شرکت می باشد.

بازاریابی آنلاین، شامل ابزارهای گوناگونی است. ایمیل مارکتینگ، بهینه سازی وب سایت و بازاریابی در شبکه های اجتماعی سه ابزار مهم آن می باشد و هر سه این ابزار بدون تولید محتوا، تقریبا تاثیرگذاری خود را از دست می دهند.

 

ابزارها در بازاریابی آنلاین

تکنیکهای بازاریابی آنلاین، مشتریان بالقوه شما را از آخرین اخبار و رویدادها درباره وقایع و تغییرات شرکت، تخفیفها و برنامه های آتی مطلع می سازد. زمانی که ایمیل مارکتینگ، با یکی از ابزارهای مدیریت مشتریان همراه باشد، این امکان را به تیم بازاریابی می دهد تا اطلاعات دقیقتری مانند مکان جغرافیایی مخاطبان را بدست آورده و در نتیجه به شکل موثری اهداف بازاریابی خود را تعیین کند.

شبکه های اجتماعی، اطلاعات جدید را در کمترین زمان ممکن و به شیوه ای قابل فهم در اختیار مخاطبان قرار می دهد. اخبار، پیشنهادات ویژه و اطلاعات درباره شرکت در کمترین زمان ممکن در اختیار تعداد بسیار زیادی از مخاطبان قرار می گیرد و این دقیقا بر عکس شیوه های سنتی بازاریابی است.

به عنوان یک ارزش افزوده، شبکه های اجتماعی، خط مشی شرکت را در معرض دید مخاطبان قرار می دهد. زمانی که شما فرهنگ سازمانی خود را در معرض دید مخاطب قرار می دهید و به عبارت دیگر کمی بر بعد انسانی سازمان خود تاکید می کنید، مخاطبان احساس نزدیکی بیشتری با شرکت شما کرده و احساس می کند که شرکت شما را می شناسد.

بهینه سازی وب سایت یک جزو لاینفک در بازاریابی آنلاین است که ترافیک قابل توجهی را به سمت وب سایت شما هدایت می کند. اگر مطالب وبسایت به شکل بهینه سازی شده ای منتشر گردد، این احتمال که مطلب شما در جایگاه بهتری در موتور جستجو نمایش داده شود، افزایش یافته و لذا مشتریان بالقوه بیشتری به سمت وبسایت شما هدایت می شوند.
بدون کلیدواژه ها و استفاده از تکنیکهای بهینه سازی وب سایت، صفحات وبسایت شما با انبوهی از کلمات کلیدی در بین سایر صفحات وب گم می شود.

به طور خلاصه، اگر به دنبال موفقیت بنگاه تجاری خود هستید، باید از تکنیکهای بازاریابی آنلاین استفاده کنید:

بازدید بیشتر: امروزه دیگر داشتن یک وبسایت و یا صفحه ای در شبکه های اجتماعی کافی نیست. مشتریان شما به دنبال دسترسی به محتوای مفید از طریق موتورهای جستجو هستند. شرکتهایی که به دنبال کسب سود بیشتر و مستمر هستند، لازم است تا در فضای وب فعال باشند.

افراد، به فرآیندهای سازمانی و مطالب مفید شما توجه می کنند. مطالبی که به شیوه مختصر و مفید بیان می شود و به نیازهای مخاطبان پاسخ می دهد (مثلا در شبکه های اجتماعی) توجه افراد را به سوی خود جلب می کند. درگیر کردن مخاطبان در یک فرآیند هدفمند، باعث مطرح شدن برند و ایجاد ترافیک بیشتر در وبسایت می شود.

ارتباطات بیشتر: بازاریابی آنلاین نه تنها باعث پالایش اطلاعات و دسترسی به اطلاعات مورد نیاز مخاطبان می شود، بلکه عاملی جهت تقویت ارتباط با مشتریان می باشد. تقویت ارتباط با مشتریان الزاما به معنی انجام عمل فروش نیست. بلکه بستر ساز مسیری است که به فروش بیشتر ختم می شود.

ارتباطات بیشتر از طریق شبکه های اجتماعی: حتی وکلا هم شبکه های اجتماعی را بستر مناسبی یافته اند تا از طریق آن تغییرات قانونی جدید را در اختیار مخاطبان خود قرار دهند. شبکه های اجتماعی شفافیت عملکرد بیشتری به شرکتها بخشیده اند و از این طریق، مخاطبان احساس نزدیکی و درک بهتری از عملکردهای یک مجموعه خواهند داشت.

ارتباطات سریعتر: تردیدی در این باره وجود ندارد! بازاریابی آنلاین، تقریبا 10 برابر سریعتر و موثرتر از روشهای تبلیغاتی دیگری مانند تبلیغ در مجلات، روزنامه ها، ارسال بسته های پستی و ... در اختیار مخاطبان هدفمند قرار می گیرد.

مهمترین چیز برای شرکتها زمانی که در حال تدوین یک استراتژی بازاریابی آنلاین هستند، ایده و هدفمندی است. شرکتهای دارای حرکت هدفمند و برندهایی که دارای ثبات قدم در تمام کانالهای بازاریابی آنلاین هستند، تاثیر و حس اطمینانی بیشتری بر مخاطبان خود خواهد گذاشت.