چیزی بدتر از این نیست که زمانی که با موبایل یا تبلت خود در حال گشت و گذار در اینترنت هستید، با نسخه معمولی (دسکتاپ) یک وبسایت مواجه شوید. علاوه بر اینکه دائما باید با مشکل کوچک و بزرگ کردن صفحه درگیر باشید، در بسیاری از موارد نیز با صفحات بهم ریخته مواجه خواهید شد!

گوگل ویژگی جدیدی را به سرویس جستجوی خود اضافه کرده است که زمانی که شما با استفاده از موبایل عبارتی را جستجو می کنید و سایتهای مرتبط دارای نسخه موبایلی هستند، در توضیحات آن وبسایت عبارت "سازگار با دستگاه همراه" درج می گردد. گوگل این قابلیت را با استفاده از ابزار تست نسخه موبایلی خود به صورت اتوماتیک تشخیص می دهد. ابزاری که به صورت رایگان در دسترس همگان است.

 

Google mobile index

 

گوگل، بازدیدکنندگان از وبسایتها را تشویق می کند تا با تماس با مالکان سایت، تجربه بد خود دربازدید از وبسایتها، با استفاده از موبایل را به آنها منتقل کنند.

همچنین گوگل در اوایل سال میلادی جاری اعلام کرده بود که سایتهایی که نسخه موبایلی ندارند، جایگاههای ضعیفتری در نتایج جستجو خواهند داشت. لذا اگر برنامه ای برای بهینه سازی وبسایت خود دارید، بهتر است ابتدا فکری هم به حال نسخه موبایلی وبسایت خود بکنید!