کره بادام زمینی و ژله ،بتمن و رابین ،تخم مرغ ها و ژامبون (از سری کتابهای معروف کودکان). احتمالا شما در مورد این زوجهای مشهور شنیده اید (و یا در برخی موارد خورده اید) ، اما برای بازاریابان درونگرا ، یک زوج خاص هست که شانه به شانه هم هستند : محتوا و بازاریابی. نود درصد از شرکتهای بازاریابی، بازاریابی محتوا را به عنوان بخشی از استراتژی خود به کار میبرند. اما با این حال ، این بدان معنی نیست که تمام محتوایی که آنها تولید میکنند، محتوای درجه یک، متقاعد کننده و ارزشمند است.

 

Good Content

 

اما چه چیزی ما را به یک تولیدکننده محتوای خوب تبدیل میکند؟ چگونه من میتوانم به یکی از افراد بنام در حرفه خود تبدیل شوم که به چشم مشاور و صاحب نظر به او نگاه میشود؟ بگذارید یک راز را به شما بگویم: همه اینها با اموری آغاز میشود که شما قبل از دست بردن به کیبورد انجام میدهید.

صرف نظر از اینکه آیا شما در غالب یک تیم تولید محتوا کار میکنید یا کارها را به تنهایی پیش میبرید، چندین روش آزموده شده وجود دارد که اگر آنها را بکار بندید شما را در مسیری قرار میدهند که در نهایت به یک تولید کننده محتوای قدر تبدیل خواهید شد.

 

هشدار بزرگ به همه بازاریابان: مانند هر چیز خوب دیگری، قرار نیست یک شبه اتفاق بیفتد و نباید هم بیفتد.چرا که شما درحال تلاش برای بهتر شدن در آن هستید، نه فقط راحت انجام دادن آن. اما هرچه که شما زودتر این پنج عادت را در روال برنامه های خود به کار برید زودتر به مقصود خود که همان تبدیل شدن به یک خالق محتوای با کیفیت است خواهید رسید.

عادات تولیدکنندگان موفق محتوا:

 

1 خواندن روزانه اخبار صنعت مربوطه

برای خلق محتوای عالی که بر روی مخاطبان هدف شما تاثیرگذار باشد نیاز دارید تا از هر آنچه در صنعت شما روی میدهد آگاه باشید. بهترین تولیدکنندگان محتوا در پی یافتن اخبار صنعت مورد نظر در اینترنت نه تنها مطالعه بلکه تفحص و تجسس میکنند. این موضوع به آنها کمک میکند تا هم به خوبی جزییات پشت پرده اتفاقاتی را که در صنعت آنها روی میدهد را بیابند و هم اینکه چگونگی تاثیر این جزییات در فرم دهی طرز تفکر مخاطبان هدف خود را درک کنند.

عادت کنید مطالبی را که میخوانید در یکجا جمع آوری و نگه داری کنید. میتوانید از نرم افزارهایی مثل feedy استفاده کنید و آدرس RSS بلاگها و وبسایتهایی را که اخبار مربوط به صنعت موردنظر شما را منتشر میکنند در آن تنظیم کنید. شما همچنین میتوانید از تعدادی از همکارانتان سوال کنید که آنها این روزها چه مطالبی را میخوانند و شما هم دقیقا همان کار را انجام دهید. همین طور بیابید که خریداران ، بیشتر وقت آنلاین خود را بر روی کدام وبلاگها سپری میکنند. در آگاهی از آخرین اخبار از سایرین پیشی بگیرید . آیا ازقبل هم علاقه مندی خاصی دارید؟ آنها را نیز به لیست خود اضافه کنید.

 

2 به طور منظم بنویسید

اگر از مهارت خود استفاده نکنید آن را از دست خواهید داد. تولید کنندگان موفق محتوا اهمیت خم وراست کردن مداوم ماهیچه های درگیر با نوشتن را میدانند. انجام این کار به آنها کمک میکند تا هر آنچه در ذهن خود به صورت افکار و ایده های گسسته دارند را پیاده سازی کرده و بعدا با ترکیب آنها به ایده های کامل برسند. ممکن است همیشه برای نوشتن، چیز الهام بخشی وجود نداشته باشد، ولی تولید کنندگان محتوای موفق میدانند همیشه از دل نوشته هایشان چیزهای الهام بخش استخراج میشود.

به نوشتن هر روزه یا چند روز در میان عادت کنید. من نمیگویم شما باید روزانه یک مقاله 1500 کلمه ای تر و تمیز در رابطه با صنعت مورد نظر بنویسید. بلکه منظور این است که 10 تا 15 دقیقه برای نت برداری از افکار و ایده های خود وقت صرف کنید. کشف کنید ذهن شما در چه زمانی از همه بیشتر آزادتر است (برای اغلب مردم در طول خوردن قهوه یا بعد از آن میباشد) و در آن زمان بدون هیچ فرم و قاعده ای فقط بنویسید. دیروز چه مطلبی خواندید که ذهن شما را درگیر خودش کرد؟ چه چیزی را نفهمیدید؟ پرسیدن چنین سوالهایی از خودتان شما را در مسیر قرار میدهد.

 

3 مطالب دیگران را بازنشر دهید

امروزه کم نیستند افرادی که به گرد آوری و بازنشر مطالب اقدام میکنند. (منظور جستجو کردن و انتخاب محتواهای تولید شده توسط دیگران و بازنشر آنها برای مخاطبان خودتان است.) در واقع هر کسی در فضای اینترنت میتواند مطالب دیگران را بگیرد و آنها را بازتوییت کند ، در فیسبوک منتشر کند ، در پینترست سنجاق کند و الی آخر. اما تولیدکنندگان محتوای موفق میدانند اینکه تنها اخبار مرتبط با صنعت مورد نظر را گرفته و آن را برای طرفداران و مخاطبان پیگیر خود به نمایش بگذارند کافی نیست.

بهترین نویسنده بخش فروش روزنامه نیویورک تایمز میگوید : "شما باید از موضع یک کارشناس با جامعه مخاطبین خود ارتباط متقابل برقرار کنید." نشر محتوا به تنهایی کافی نیست. درگیر شدن با مطلبی که نشر میکنید است که آن را برای شما منحصر بفرد میکند.

عادت کنید هر زمانیکه مطلب باارزشی یافتید آن را گرد آوری و بازنشر کنید. وقتی شروع کنید به جستجوی دقیق اینترنت برای یافتن اخبار صنعت مورد نظر خواهید دید که پس از مدتی دانش عمیقمتری از آنچه فکر میکردید خواهید داشت. بنابراین با اطمینان مطالب دیگران را نشر دهید و به خوانندگان خود اطلاعات اضافی و سودمند و یا حتی یک فکر یا نظر ارایه دهید. هم شبکه های اجتماعی و هم احتمالا نویسنده مطلب هردو سپاسگزار شما خواهند شد. (حداقل امر این است مطلب به مباحثه گذاشته خواهد شد. اینهم پاداش!)

 

4 در هر فرصتی ارتباط سازی کنید

تولیدکنندگان محتوای موفق میدانند موفقیت آنها نه تنها در نتیجه شور و اشتیاق شدید آنهاست بلکه در گرو کسانی است که به آنها فکر کردند، الهام بخش آنها بودند و آنها را مجبور به تفکر به روشهای مختلف کردند. این یکی از راههایی است که تولیدکنندگان محتوا را در مسیر تولیدکنندگان موفق قرار میدهد. آنها این حقیقت را پذیرفته اند که همیشه چیزهای بیشتری برای آموختن وجود دارد و آغوش خود را برای روشهای جدید فکر کردن باز کرده اند. ارتباط سازی شما را مجاب میکند تا دقیقا همین کار را بکنید. وقت آن رسیده که به ایده های دیگران گوش دهید و آنها را در کنار کار خود در نظر بگیرید.

عادت کنید فرصتهای ارتباط سازی را در هوا بقاپید! بی جهت که به آنها نام شبکه های اجتماعی نداده اند! برای یافتن راهنماهای فکری در زمینه صنعت مورد نظر خود در فیسبوک و توییتر و لینکدین وقت بگذرانید.

وقتی اینکار را میکنید شما به راحتی میتوانید کم کم وارد ملاقات های کاری حضوری شوید. اگر شما آدم برون گرایی نیستید، فکر جلسات میتینگ میتواند شما را وحشت زده کند. اینکار را برای خود آسان کنید و آن را از ملاقاتهای کوچک با همکارانتان آغاز کنید. شما همین الان هم چیزهای مشترکی دارید. بنابراین سر صحبت را در آشپزخانه یا سر میز خود باز کنید. خیلی ترسناک نیست.

 

5 درباره هر چیزی بپرسید

تولیدکنندگان محتوای ماهر ذاتا کنجکاو هستند. آنها یاد گرفته اند تا در مورد دانش درونی که در حال حاضر دارند و اطلاعات بیرونی که در دنیای بیرون در حال ترویج و ترقی است کنجکاو باشند. بینشی که از کنجکاوی ذاتی می آید محتوای بزرگ میسازد.

Lorraine Twohill مدیر بازاریابی گوگل میگوید: "شما باید به شناسایی مسایلی که ارزش حل کردن دارند مشتاق و کنجکاو باشید و بعد از آن راه حل های جدید ظاهر میشوند. ”پیشنهاد راه حلهایی اینچنینی برای سوالات درگیر ذهن بشر است که تولیدکنندگان محتوا را در جلوی چشم دیگران قرار میدهد.

عادت کنید با بازی کردن نقش مدافع شیطان (نقش شخصیتی در یک بازی است که با سوالات خود در جهت مخالف عقاید جمع در مورد موضوع مورد بحث سعی میکند تا صحت عقاید جمع را اثبات و پررنگ تر کند) به طور مداوم درباره وضع موجود سوال بپرسید. نگاه منتقدانه داشتن به عقاید دیگران، شاید در نگاه اول مشکل به نظر بیاید، اما اگر شما شروع کنید از خودتان بپرسید چرا نویسنده اینگونه فکر می کند و در صنعت چه اتفاقی روی داده است که باعث این دیدگاه نویسنده شده است، آنگاه شما منتقدانه تر در مورد محتوای مورد نظر فکر خواهید کرد. بدانید که این متفکران منتقد هستند که تولیدکنندگان محتوای بزرگ را میسازند.

امروزه فشار بسیار زیادی بر روی بازاریابان اینترنتی برای بیرون دادن محتوای بزرگ به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود وجود دارد - به طوری که 18٪ از بازاریابان تایید کردند که تامین محتوای با کیفیت، بالاترین اولویت آنها در این سالها بوده است. اگر شما بخشی از آن 18٪ هستید، بدانید که یک خالق محتوای موفق بودن با عاداتی که شما فرم میدهید آغاز می شود، عاداتی که به طور جد شما را در مسیر تولید محتوای ارزشمند برای مخاطبان هدفتان قرار میدهد.

چه عادات و یا پیشنهادات دیگری برای افرادی که می خواهند به مهارت های تولید محتوای خود جلایی دهند دارید؟ به ما اجازه دهید نظرات شما را در این زمینه بدانیم!