موتورهای جستجو، به عنوان یک مرجع برای تمامی افرادی که به دنبال کار، تجارت، محصولات و یا خدماتی می گردند مورد استفاده قرار می گیرند.

طی سالیان متمادی، جستجوی آنلاین، نیاز کاربران به شیوه های سنتی جستجو را کاهش داده است. (مانند کتابهای مرجع، Yellow Page ها و ...)

 

موتورهای جستجو

 

فعالیت اقتصادی شما لازم است تا خود را با نیازهای جدید مصرف کنندگان، منطبق نماید. دیگر صاحبان مشاغل نیاز ندارند چند صد هزار تومان را صرف تبلیغات یکبار مصرف در روزنامه ها و مجلات بکنند و یا منابع شرکت خود را با تبلیغات چند ده میلیونی، هدر دهند. هر کسب و کار با یک وبسایت، این امکان را دارد تا با استفاده از بهینه سازی وبسایت، بتواند در معرض دید مخاطبان آنلاین قرار گیرد.

شاید شما قبلا هزینه و زمانی را صرف سئو وبسایت خود کرده باشید و یا به تازگی، تصمیم به این کار گرفته باشید.به هر حال این مطلب، به شما کمک می کند تا درک بهتری از جنبه های مختلف سئو سایت داشته باشید.

 

کلیدواژه: درک اصول صحیح

روزی روزگاری، استراتژی بازاریابان، انتشار هر چه بیشتر کلیدواژه ها در صفحات وب، به منظور افزایش جایگاه آنها در موتورهای جستجو بود.

اما جهان بهینه سازی وبسایت با توجه به تغییرات دائمی گوگل بر روی الگوریتمهای موتور جستجوگر محبوبش، تغییرات قابل توجهی کرده است.
تمام آنچه که بر روی استراتژی کلیدواژه ای در وبسایتها، بر روی آن تاکید می شود، تنها 25% بر روی نتایج جستجو موثر است! مشکل اینجاست که تا ما بر این 25 درصد مسلط نشویم، نمی توانیم برای 75% بقیه کاری کنیم!

 

چرا کلیدواژه‌ها مهم هستند؟

کلیدواژه ها یا عبارات کلیدی، عباراتی هستند که افراد در موتورهای جستجو مانند گوگل، Bing و یا Yahooجستجو می کنند تا به نتایج دلخواه خود دست یابند. کاربران وب به طور دائمی از کلیدواژه‌ها استفاده می کنند؛ برای جستجوی یک محصول خاص، برای تحقیقات شخصی و ...

مطابق آمارها، 95 درصد از جمعیت کاربران وب، در ایالات متحده، از موتورهای جستجو در هر ماه استفاده می کنند. همچنین هر کاربر آنلاین آمریکایی به طور متوسط 37 بار در هر ماه از موتورهای جستجو استفاده می کند. این زمان نسبتا زیادی است که صرف جستجو در وب می شود.

 

انتخاب کلیدواژه

کلیدواژه‌ قلب سئو است و انتخاب صحیح آن می تواند یکی از مهمترین عوامل موفقیت استراتژی سئو باشد.

یک لیست شامل 5-7 کلیدواژه که در بر گیرنده محصولات و خدمات شماست، انتخاب نمایید. برای سنجش میزان رقابت بر روی این کلیدواژه‌ها، می توانید از ابزار Google Trends استفاده کنید. البته به دلیل تعداد کم وبسایتهای فارسی زبان، در مقایسه با وبسایتهای لاتین زبان، این ابزار برای همه کلیدواژه‌ها نتیجه نمی دهد، اما می تواند برای انتخاب بهتر کلیدواژه‌ها راهگشا باشد.

تمرکز خود را در تولید محتوا و همچنین بهینه سازی مطالب، بر روی این کلیدواژه‌ها قرار دهید. هیچگاه بیشتر از 5-7 عبارت کلیدی را در یک زمان در استراتژی سئو خود قرار ندهید (مانند آنچه در قدیم مورد استفاده قرار می گرفت). با یک لیست کوچک شروع کنید، لیست خود را مورد آنالیز قرار دهید و در صورت نیاز در یک یا چند عبارت تغییرات لازم را اعمال کنید. پس از مدتی که چند کلیدواژه توانست جایگاه مناسبی را در موتورهای جستجو بدست آورد، کلیدواژه‌های جدید را در استراتژی خود وارد نمایید.

همچنین لازم است بدانید که استراتژی کلیدواژه‌ای شما برای موفقیت باید موقعیت مشتری را نیز در نظر بگیرد. آیا مشتری شما از خدمات شما و فواید آن با خبر است؟ آیا مشتری شما در مرحله تصمیم گیری است و یا اینکه خود را برای خرید آماده می کند؟

 

 

موقعیت مشتری در بهینه سازی

 

موفقیت کلیدواژه‌های انتخابی خود را رهگیری کنید.

زمانی که کلیدواژه‌های مدنظرتان را در استراتژی بازاریابی آنلاین وارد کردید، مانند همه فعالیتها در بازاریابی آنلاین، لازم است آن را مورد آنالیز و بررسی قرار دهید. شما باید مطمئن شوید که انتخابهای شما می تواند ترافیک مناسبی برای وبسایت شما به همراه داشته باشد.بدین منظور می توانید از ابزار گوگل آنالیتیکس استفاده نمایید.

سعی خواهم کرد به زودی، راهنمای سریع استفاده از گوگل آنالیتیکس را آماده و در اختیار شما قرار دهم.

ادامه دارد...